Kā pārdot nekustamo īpašumu ātrāk
Ja jums ir radies jautājums – kā ātri pārdot nekustamo īpašumu vai ātrāk, tad jūs cienāt savu laiku un domājat pareizi. Kas vēlas ilgi pārdot īpašumu? Ātri pārdot nenozīmē pārdot lēti. Ātrāk pārdodot īpašumu, jūs potenciāli varat iegūt vairāk naudas nekā lēni velkot laiku. Jums radīsies jautājums – kāpēc visi nepārdod ātri savus nekustamos īpašumus?
Cik ātri tiks pārdots nekustamais īpašums, ir atkarīgs no sākotnējās pārdošanas stratēģijas. Ņemot vērā visus apstākļus, nekustamā īpašuma pārdevējam ir jānovērtē tirgus situācija, īpašnieka mērķi un termiņi, kuros jāiekļaujās. Dārgākie nekustamo īpašumu darījumi notiek ātri, jo ir precīzi noteikta cena, pircējs, pārdošanas kanāli un nav zaudēts jauna produkta momentums.
Pētījumi patērētāju uzvedības jomā ir atklājuši, ka vienkāršs vārds "jaunums" uz produkta iepakojuma var ievērojami palielināt pārdošanas apjomus – dažos gadījumos pat līdz 30%. Šis fenomens ir saistīts ar cilvēku dabisko interesi par jaunumiem un uztveri, ka "jaunais" ir labāks, modernāks vai uzlabots. Pat ja pats produkts nav būtiski mainījies, uzraksts "jauns" rada pozitīvu psiholoģisko efektu, liekot pircējiem justies, ka viņi iegūst kaut ko īpašu vai aktuālu.
Tas pats strādā arī ar nekustamajiem īpašumiem – kad tie parādās tirgū, tie ir potenciālajiem pircējiem visinteresantākie. Ja ir pagājusi nedēļa, daudziem jau parādās mazas bažas par to, kāpēc īpašums vēl nav nopirkts. Kas jāņem vērā, sākot nekustamā īpašuma pārdošanu?
Nekustamā īpašuma cena
Cena noteikti ir svarīgākais lēmums, uzsākot nekustamā īpašuma pārdošanu. Katram pārdevējam galvenais mērķis ir uzlikt cenu tādu, lai tā būtu maksimāli augsta, nezaudējot potenciālo pircēju interesi. To izdarīt ir grūti pat pieredzējušiem nekustamā īpašuma aģentiem.
Šajā pārdošanas posmā galvenais rādītājs būs notikušie darījumi, pieredze tajā nekustamā īpašuma segmentā un vietā. Piemēram, aģents apzinās, cik daudz potenciālo pircēju ir gatavi maksāt vairāk par kaut kādu priekšrocību, kas pārdodamajam nekustamajam īpašumam piemīt. Svarīga ir arī visu sludinājumu vietņu izlikto piedāvājumu analīze.
Pārdodot nekustamo īpašumu, tirgū tam jāieņem ir kaut kāda vieta. Piemēram, pārdodot 3-istabu dzīvokli, ir jāaplūko, kur viņš būs tirgū. Ja tam ir slikts remonts, bet cena ir tikpat liela kā kvalitatīvi remontētiem – tas tikai palīdzēs pārdot konkurentu dzīvokļus.
Cena pa zemu var sākumā izraisīt ļoti lielu aktivitāti, bet tajā pašā laikā var nospēlēt pret jums, ja jūs nespēsiet paskaidrot, kāpēc cena ir tik zema. Ieteikums, pārdodot īpašumu zem tirgus vērtības – piemēram, ja ir parādījusies liela vajadzība pēc ātras naudas – ir jāsagatavo visi dokumenti, jāsagatavo dzīvoklis un jāmāk pastāstīt, kāpēc cena ir zema, jāņem uzreiz rokas nauda.
Pretējā gadījumā, ja jums šo īpašumu nenopirks 2 nedēļu laikā, tas var iesēsties tirgū un cilvēkiem liksies, ka īpašumam ir kaut kādas problēmas. Tad dzīvoklis nebūs ātri pārdots un cenu, iespējams, vajadzēs vēl pazemināt kaut kādiem pārpircējiem.
Ir bijuši gadījumi, kad cenu ir jāpaceļ augstāk, tādā veidā iegūstot vairāk intereses. Šādi gadījumi ir reti, bet tos apzināti saprast varēs tikai pieredzējošs pārdevējs. Galvenais – cena ir jānosaka objektīvi, ņemot vērā reālo tirgus situāciju un īpašuma stāvokli.
Nekustamā īpašuma noformējums
Mūsdienās visiem ir platleņķa lēca telefonā, tāpēc vajadzība pēc profesionālas iekārtas ir samazinājusies, bet lai arī cik ļoti attīstītos mobīlo ierīču kameras, tām būtu grūti pārspēt profesionālu iekārtu, kas ir 8 gadus veca. Bet tas vairāk profesionāļiem – parastiem pārdevējiem der arī telefona bildes, lai arī ieteiktu samaksāt tos dažus desmitus euro fotogrāfam.
Bildēm vajadzētu būt pēc iespējas vairāk un tām vajadzētu prezentēt reālo īpašuma stāvokli. Tur ir tas zelta vidusceļš, kas jāmeklē – bildēm nevajadzētu būt pārāk labām un nevajadzētu būt sliktām. Taisot bildes ar telefonu, tām jābūt taisnām, lai tajās būtu redzams pēc iespējas vairāk, lai tās būtu lineāri pēc kārtas, lai būtu saprotams, kurā vietā ir fotogrāfs.
Profesionāls fotogrāfs to visu izdarīs un vēl apstrādās bildes. Bildes vajadzētu apstrādāt tā, lai īpašums izskatītos 10% labāk nekā realitātē. Precīzāk būtu, kad vislabāk tas ir apgaismots dabiski un viss ir perfekti, bet nekādīgi, ka tas izskatās pēc cita dzīvokļa.
Kāpēc ir ieteicams tā darīt? Tāpēc, ka labas bildes pievērsīs vairāk uzmanību, varbūt arī lieku, bet tas, labi plānojot prezentācijas, netraucēs. Potenciālie pircēji pēc īpašuma apskates vairākas reizes skatīsies šīs bildes un spriedīs – ja tās patiešām ir kvalitatīvas bildes, tad potenciālajam pircējam izvēle slieksies vairāk uz šo īpašumu.
Mājām aktuālas būs dronu bildes, kopumā jauns industrijas standarts ir 360 grādu kameras, ar kurām veido virtuālās tūres. Šis ir noderīgs rīks, lai lieki netērētu laiku gan sev, gan potenciālajiem pircējiem. Kvalitatīvs vizuālais noformējums ir pirmais solis, lai piesaistītu pircēju uzmanību un izceltos starp konkurentiem.
Pārdošanas kanāli
Galvenais pārdošanas kanāls būs www.ss.com un www.city24.lv. Noderīgi ir, kad nekustamā īpašuma aģents strādā vietā, kur tiek pārdots nekustamais īpašums, tādā veidā piesaistot vairāk potenciālos pircējus.
Jāsaprot, ka ir daudz cilvēku, kas nav tik aktīvi meklējot nekustamos īpašumus. Meklēt un pirkt nekustamo īpašumu ir gan interesanti un aizraujoši, bet turpretim tas var būt nogurdinoši un grūti. Tomēr tā ir liela atbildības uzņemšanās – tiek tērēti desmitiem, simtiem tūkstoši eiro, tas ir gan stress, gan neizlemtība.
Nekustamo īpašumu aģents, profesionāli strādājot ar potenciālajiem pircējiem, spēj pārbaudīt visu informāciju, piemeklēt piemērotu īpašumu un palīdzēt nokārtot visas formalitātes pircēja vietā, kas dod daudzreiz lielāku vērtību īpašuma pārdevējam. Izmantojot pareizos pārdošanas kanālus un strādājot ar profesionālu aģentu, jūs ievērojami palielināt iespēju atrast īsto pircēju īsākā laikā.
Īpašuma prezentācija
Ja potenciālajam pircējam ir bijusi iespēja iepazīties ar visiem pieejamajiem dokumentiem – rēķini, izziņas par rēķinu samaksu, svaigs zemesgrāmatas nodalījuma noraksts, inventarizācijas lieta, situācijas plāns, apgrūtinājuma plāns u.c. – jo vairāk ir savākti visi nepieciešamie dokumenti pārdodamajam nekustamajam īpašumam, jo labāk.
Tas samazinās iespēju, ka potenciālais pircējs nobīsies no kaut kā nezināma. Var arī gadīties, ka potenciālais pircējs būs gatavs pieņemt lēmumu tikai tad, kad būs pieejama kaut kāda izziņa vai inventarizācijas plāns, kas, piemēram, nav bijis laicīgi sagatavots. Kamēr tiks iegūta inventarizācijas kopija, pircējs var jau pazust vai iegādāties citu nekustamo īpašumu.
Īpašumu esam sakopuši, dokumentus sagatavojuši, atbildes uz jautājumiem sagatavojuši – tad varam prezentēt īpašumu. Svarīgi, lai prezentācijas laikā tajā nav daudz cilvēku, tas var mulsināt potenciālos pircējus un likt justies tiem neērti. Labi sagatavota prezentācija ar visiem nepieciešamajiem dokumentiem rada profesionālu iespaidu un palīdz pircējam ātrāk pieņemt lēmumu.
Secinājumi
Nekustamā īpašuma ātra pārdošana ir iespējama, ja tiek ievēroti visi būtiskie aspekti – pareizi noteikta cena, kvalitatīvs vizuālais noformējums, pareizi izvēlēti pārdošanas kanāli un profesionāla prezentācija. Galvenais ir nevilcināties un rīkoties stratēģiski jau no pirmās dienas.
Atcerieties, ka jaunums tirgū vienmēr piesaista vislielāko uzmanību, tāpēc izmantojiet šo priekšrocību maksimāli. Ja jums trūkst pieredzes vai laika, noteikti apsvēriet iespēju strādāt ar profesionālu nekustamo īpašumu aģentu, kas palīdzēs izvairīties no tipiskākajām kļūdām un paātrinās pārdošanas procesu. Veiksmi!
Atslēgvārdi:
Nepieciešama palīdzība īpašuma pārdošanā?
Sazinieties ar mums un saņemiet profesionālu konsultāciju
Contact