ERI Mājas

Biežāk Uzdotie Jautājumi

Atbildes uz svarīgākajiem jautājumiem par nekustamā īpašuma pārdošanu

Cik ilgi aizņem dzīvokļa pārdošana Rīgā?

Vidēji dzīvokļa pārdošana Rīgā aizņem 1-3 mēnešus. Tas ietver laiku sludinājuma izvietošanai, potenciālo pircēju meklēšanai, apskatēm un darījuma noslēgšanai. Laiks var atšķirties atkarībā no cenas, atrašanās vietas un tirgus apstākļiem. Ar profesionāla aģenta palīdzību process bieži vien norit ātrāk.

Vai var pārdot dzīvokli ar hipotēku?

Jā, dzīvokli ar hipotēku var pārdot. Parasti darījuma dienā no pirkuma maksas tiek segts atlikušais hipotēkas parāds, un atlikums tiek izmaksāts pārdevējam. Nepieciešams saskaņot procesu ar banku un nodrošināt, ka pircējs ir informēts par hipotēkas esamību.

Cik maksā nekustamā īpašuma aģenta pakalpojumi?

Standarta aģenta komisijas maksa Latvijā ir 3-5% no pārdošanas cenas. Maksa var atšķirties atkarībā no īpašuma veida, cenas un darījuma sarežģītības. Komisiju parasti maksā pārdevējs, un tā tiek ieturēta no pārdošanas summas darījuma dienā.

Vai nepieciešams notārs dzīvokļa pārdošanai?

Jā, Latvijā nekustamā īpašuma pirkuma līgums obligāti jāapliecina notariāli. Notārs pārbauda dokumentus, pārliecinās par darījuma likumību un reģistrē īpašuma tiesību pāreju zemesgrāmatā.

Kādi dokumenti vajadzīgi Nekustamā īpašuma pārdošanai?

Nekustamā īpašuma pārdošanai nepieciešama tikai pase, ar nosacījumu, ka īpašumam nav apgrūtinājumu un pircējs iegādājas nekustamo īpašumu ar saviem līdzekļiem. Nav nekādu specifiski dokumenti, kas būtu nepieciešami Nekustamā īpašuma pārdošanai, parasti dokumentus savāc pēc iespējas vairāk atkarībā no īpašuma veida un potenciālo pircēju vajadzībām. Jo vairāk dokumentu ir pieejami, jo vieglāk ir pārdot īpašumu un radīt uzticību pircējam.

Kā noteikt pareizo cenu nekustamajam īpašumam?

Pareizo cenu nosaka, analizējot līdzīgus pārdotos īpašumus apkārtnē (salīdzināmā vērtēšana), ņemot vērā īpašuma stāvokli, atrašanās vietu, platību un ērtības. Ieteicams pasūtīt profesionālu novērtējumu no sertificēta vērtētāja. Aģents var palīdzēt noteikt konkurētspējīgu cenu, balstoties uz tirgus analīzi.

Cik ilgi spēkā ir novērtējums?

Nekustamā īpašuma novērtējums parasti ir spēkā 6-12 mēnešus. Pēc šī laika perioda tirgus apstākļi var būt mainījušies, un nepieciešams jauns novērtējums. Bankas hipotēkai pieprasa novērtējumu, kas nav vecāks par 3-6 mēnešiem.

Vai var pārdot māju ar parādiem?

Var pārdot īpašumu ar parādiem, no 2026. gada 1. janvāra šie parādi paliek uz īpašumu un pāriet jaunajam saimniekam, tāpēc obligāti, tas ir jāskaņo ar pircēju

Vai aģents var palīdzēt ar dokumentiem?

Jā, profesionāls nekustamā īpašuma aģents palīdz sakārtot visus nepieciešamos dokumentus: zemesgrāmatas izrakstu, novērtējumu, energoefektivitātes sertifikātu. Aģents arī koordinē sadarbību ar notāru, vērtētāju un citiem speciālistiem, atvieglojot pārdošanas procesu.

Cik maksā zemesgrāmatas izraksts?

Zemesgrāmatas izraksta izmaksā 5.20 EUR par vienu nekustamo īpašumu. Izrakstu var pasūtīt tiešsaistē Zemesgrāmatu informācijas sistēmā vai klātienē Zemesgrāmatu nodaļā. Izraksts tiek sagatavots nekavējoties. Nekustamā īpašuma īpašniekam šis zemesgrāmatas izraksts ir bez maksas.

Vai var pārdot dzīvokli attālināti?

Jā, var izmantot pilnvaru notariāli apliecinātu pārstāvim Latvijā, kurš parakstīs dokumentus jūsu vārdā. Alternatīvi var izmantot elektroniski parakstītus dokumentus ar drošu elektronisko parakstu un e-vizīti pie kāda no notāriem.

Kā sagatavot māju apskatei?

Mājas sagatavošana apskatei: 1) Iztīriet visu māju pamatīgi, 2) Sakārtojiet pagalmu un fasādi, 3) Veiciet nelielas korekcijas (nokrāsojiet sienas, salabojiet sīkumus), 4) Novāciet personiskās lietas, 5) Nodrošiniet labu apgaismojumu, 6) Izvadiet mājdzīvniekus apskates laikā. Pirmais iespaids ir ļoti svarīgs!